科目一覧へ戻る | 2024/09/17 現在 |
開講科目名 /Course |
多文化間コミュニケーション特別講義/Special Lecture on Multi-Cultural Communication |
---|---|
時間割コード /Course Code |
G270540001 |
ナンバリングコード /Numbering Code |
|
開講所属 /Course Offered by |
総合文化学部日本文化学科コース決定前/College of Global and Regional Culture Department of Japanese Language and Culture |
開講区分 /semester offered |
集中/Intensive |
単位数 /Credits |
2.0 |
学年 /Year |
2,3,4 |
主担当教員 /Main Instructor |
佐藤 知己(非常勤)/Tomomi SATO |
科目区分 /Course Group |
専門科目 専門科目選択/専門科目 専門科目選択 |
遠隔授業 /Remote lecture |
No |
教員名 /Instructor |
教員所属名 /Affiliation |
---|---|
佐藤 知己(非常勤)/Tomomi SATO | 日本文化学科/Department of Japanese Language and Culture |
※ポリシーとの関連性 /*Relevance to Policy |
各専門における諸課題を深く学ぶため。 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
授業に関する問い合わせ /Inquiries about classes |
tomomis@let.hokudai.ac.jp | ||||||||
学びの準備 /Prepare to learn |
|
||||||||
学びの実践 /Learning Practices |
|
||||||||
学びの継続 /Continuing to learn |
|
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
授業計画 /Class Plan |
時間外学習の内容 /Content of Overtime Learning |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
1 | 1 | 概説 Introduction | 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before classes you shoud review the material (2 hours for each class). Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes) |
|
2 | 2 | 文字と発音 Letters and pronunciation | 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before classes you shoud review the material (2 hours for each class). Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes) |
|
3 | 3 | 基本文型 Basic sentences |
授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before classes you shoud review the material (2 hours for each class). Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes) |
|
4 | 4 | 人称代名詞と人称接辞 Personal pronouns and affixes | 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before classes you shoud review the material (2 hours for each class). Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes) |
|
5 | 5 | 助詞(1) Particles (1) | 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before classes you shoud review the material (2 hours for each class). Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes) |
|
6 | 6 | 助詞(2) Particles (2) | 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before classes you shoud review the material (2 hours for each class). Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes) |
|
7 | 7 | 自動詞と他動詞 Intransitive and transitive verbs | 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before classes you shoud review the material (2 hours for each class). Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes) |
|
8 | 8 | 動詞の数 Number for verbs | 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before classes you shoud review the material (2 hours for each class). Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes) |
|
9 | 9 | 動詞の人称表示 Personal inflection of verbs | 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before classes you shoud review the material (2 hours for each class). Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes) |
|
10 | 10 | 名詞の人称表示 Personal inflection of nouns | 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before classes you shoud review the material (2 hours for each class). Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes) |
|
11 | 11 | 時間表現 Expressions of time | 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before classes you shoud review the material (2 hours for each class). Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes) |
|
12 | 12 | 不定と受け身 Impersonal and passive | 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before classes you shoud review the material (2 hours for each class). Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes) |
|
13 | 13 | 動詞の派生 Derivation of verbs | 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before classes you shoud review the material (2 hours for each class). Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes) |
|
14 | 14 | 語形成(1) Word formation (1) | 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before classes you shoud review the material (2 hours for each class). Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes) |
|
15 | 15 | 語形成(2) Word formation (2) | 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before classes you shoud review the material (2 hours for each class). Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes) |
|
16 | 16 | テスト | 振り返り |