シラバス参照

授業情報/Class Information

科目一覧へ戻る 2024/03/28 現在

基本情報/Basic Information

開講科目名
/Course
多文化間コミュニケーション特別講義/Special Lecture on Multi-Cultural Communication
時間割コード
/Course Code
G270540001
ナンバリングコード
/Numbering Code
開講所属
/Course Offered by
総合文化学部日本文化学科コース決定前/College of Global and Regional Culture Department of Japanese Language and Culture
曜限
/Day, Period
他/Oth.
開講区分
/semester offered
集中/Intensive
単位数
/Credits
2.0
学年
/Year
2,3,4
主担当教員
/Main Instructor
佐藤 知己(非常勤)/Tomomi SATO
科目区分
/Course Group
専門科目 専門科目選択/専門科目 専門科目選択
教室
/Classroom
教室未定/Undecided
遠隔授業
/Remote lecture
No

担当教員情報/Instructor Information

教員名
/Instructor
教員所属名
/Affiliation
佐藤 知己(非常勤)/Tomomi SATO 日本文化学科/Department of Japanese Language and Culture
※ポリシーとの関連性
/*Relevance to Policy
授業に関する問い合わせ
/Inquiries about classes
学びの準備
/Prepare to learn
ねらい
/Goal
メッセージ
/Message
到達目標
/Attainment Targets
学びの実践
/Learning Practices
授業計画
/Class Plan
テキスト・参考文献・資料など
/Textbooks, references, materials, etc.
学びの手立て
/Way of learning
評価
/Evaluation
学びの継続
/Continuing to learn
次のステージ・関連科目
/Next Stage and Related Courses
No. 回(日時)
/Time (date and time)
授業計画
/Class Plan
時間外学習の内容
/Content of Overtime Learning
備考
/Notes
1 1 概説 Introduction 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before  classes you shoud review the  material (2 hours for each class).   Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes)
2 2 文字と発音 Letters and pronunciation 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before  classes you shoud review the  material (2 hours for each class).   Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes)
3 3 基本文型  Basic sentences
授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before  classes you shoud review the  material (2 hours for each class).   Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes)
4 4 人称代名詞と人称接辞 Personal pronouns and affixes 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before  classes you shoud review the  material (2 hours for each class).   Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes)
5 5 助詞(1)  Particles (1) 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before  classes you shoud review the  material (2 hours for each class).   Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes)
6 6 助詞(2)  Particles (2) 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before  classes you shoud review the  material (2 hours for each class).   Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes)
7 7 自動詞と他動詞 Intransitive and transitive verbs 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before  classes you shoud review the  material (2 hours for each class).   Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes)
8 8 動詞の数 Number for verbs 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before  classes you shoud review the  material (2 hours for each class).   Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes)
9 9 動詞の人称表示 Personal inflection of verbs 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before  classes you shoud review the  material (2 hours for each class).   Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes)
10 10 名詞の人称表示 Personal inflection of nouns 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before  classes you shoud review the  material (2 hours for each class).   Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes)
11 11 時間表現 Expressions of time 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before  classes you shoud review the  material (2 hours for each class).   Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes)
12 12 不定と受け身 Impersonal and passive 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before  classes you shoud review the  material (2 hours for each class).   Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes)
13 13 動詞の派生 Derivation of verbs 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before  classes you shoud review the  material (2 hours for each class).   Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes)
14 14 語形成(1)  Word formation (1) 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before  classes you shoud review the  material (2 hours for each class).   Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes)
15 15 語形成(2)  Word formation (2) 授業前:ハンドアウトを読む(2時間)。簡単なテストを大学の授業支援システムに提出して理解を確認する(2時間)。質問を投稿する(30分)。Before  classes you shoud review the  material (2 hours for each class).   Then you should hand in a small test to ascertain your understanding to the learning management system (2 hours for each class). If you have any questions or opinions, please post them on the forum.(30 minutes)
16 16 テスト 振り返り

科目一覧へ戻る